Vés al contingut
Projectes Multimèdia
Laboratori de Projectes Multimèdia
Laboratori de Projectes Multimèdia
Laboratori de Projectes Multimèdia
Projectes Multimèdia

Laboratori de Projectes Multimèdia

Aquest espai està pensat per impartir assignatures en les quals sigui important treballar en entorns interactius i crear espais virtuals mitjançant dispositius, per portar a terme projectes integrats en equips de treball i treballs de fi de grau. El Laboratori està equipat amb diversos dispositius per al disseny, creació i implementació de productes multimèdia. Compta amb diferents equipaments tecnològics (dispositius de realitat virtual, tauletes, mòbils, retroprojectors, eyetrackers i altres equips electrònics) per tal que els estudiants puguin experimentar i crear projectes que posin en pràctica els diferents continguts treballats en les assignatures.


Espai

T105


Localització

Edifici de la Torre dels Frares, planta primera
C/ de la Laura, 13
08500 Vic


Graus que s'hi imparteixen

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs


Capacitat

16


Accés

Amb targeta


Equipament

Vegeu les fitxes d'equipament.


Accessibilitat

L'edifici és accessible.

    Mesures de seguretat generals

    A continuació es resumeixen un conjunt de normes de conducta i hàbits que ha de seguir el personal que accedeixi a les instal·lacions:

    • Per poder accedir a les instal·lacions cal portar en tot moment les bates i roba de treball cordades. També és indispensable dur calçat tancat, ja que el laboratori és un espai amb risc de caiguda d'objectes.
    • És necessari fer ús dels EPI facilitats en funció dels risc inherent en cadascuna de les màquines i espais (cal considerar els pictogrames de cadascun dels equips).
    • Cal evitar dur mànigues amples, ja que es podrien enganxar als equips o muntatges del laboratori.
    • Per evitar atrapaments amb les màquines, quan s'utilitzen els aparells no s'han de portar anells, rellotges, polseres, corbates, bufandes, arracades, pírcings ni cinturons deslligats.
    • No es poden posar objectes personals damunt de les taules de treball. Cal fer ús dels armariets.
    • Està prohibit ingerir aliments als laboratoris.
    • S'ha d'evitar portar lents de contacte si es detecta una irritació constant dels ulls i, sobretot, si no es fan servir ulleres de seguretat de manera obligatòria. És preferible l'ús d'ulleres de seguretat, d'ulleres graduades o d'una protecció que permet l'ús d'ulleres graduades a sota.
    • Cal cobrir les ferides i lesions de les mans amb apòsits impermeables en iniciar l'activitat.
    • En finalitzar una tasca o una operació cal recollir els materials, reactius, etc. per evitar que s'acumulin fora dels llocs específics.
    Mesures de seguretat per evitar caigudes al mateix nivell

    Cal assegurar l'ordre i neteja dels llocs de treball. Per aconseguir-ho, cal seguir les premisses següents:

    • Cal retirar els objectes que bloquegin el pas, especialment en vies de circulació i sortides d'emergència.
    • No s'han d'apilar materials en llocs de trànsit.
    • Cal eliminar ràpidament les deixalles, les taques de greix, els residus de substàncies perilloses i els altres productes residuals amb els absorbents adequats.
    • Cal evitar cablejat per terra.
    Mesures de seguretat en l'emmagatzematge de productes o elements

    Els objectes han d'estar emmagatzemats correctament per evitar-ne la caiguda seguint les premisses següents:

    • No s'han de sobrecarregar els prestatges, prestatgeries, pisos o altells, per sobre de la càrrega admissible que pot suportar cada estructura.
    • Cal col·locar els materials més pesats a les zones més accessibles i mantenir una uniformitat suficient en l'apilament que en garanteixi l'estabilitat i previngui possibles esfondraments.
    • Les prestatgeries han d'estar subjectes a terra o, si no, a la paret per evitar que es puguin bolcar.
    • En cas d'emmagatzemar materials inflamables, cal extremar les mesures de seguretat i oferir la senyalització adequada.
    Mesures de seguretat per evitar contacte elèctric

    Per assegurar que la instal·lació elèctrica es troba en bon estat, és necessari fer la verificació dels equips o de la instal·lació abans d'utilitzar-los:

    • Cal verificar l'estat dels cables, clavilles, bases d'endolls, empalmaments, carcasses, etc.
    • No s'han d'alterar els dispositius de seguretat col·locats per l'instal·lador. Cal mantenir-los en un estat correcte de funcionament i conservació. Per desconnectar un equip cal estirar la clavilla, mai del cable.
    • No es poden sobrecarregar les línies elèctriques amb la utilització de preses múltiples de corrent.
    • Qualsevol reparació l'ha de fer un professional.
    • En finalitzar la jornada laboral cal desconnectar totes les màquines elèctriques.
    Mesures de seguretat en la utilització d'eines de tall

    En aquest tipus de maquinària els riscos més habituals són els talls i els atrapaments entre objectes.

    Algunes de les mesures preventives més adequades són les següents:

    • No s'han d'anul·lar mai els dispositius de seguretat.
    • Cal utilitzar les màquines amb els resguards corresponents de protecció dels elements de tall i de les peces mecàniques en moviment, protectors de disc, carcasses, etc.
    • Cal utilitzar els elements adequats que permeten empènyer o introduir les peces de tallar i que evitin l'accés de les mans a les zones de tall de les màquines.
    • No es pot manipular mai la màquina mentre està en funcionament.
    • Per efectuar operacions de neteja a les màquines, han d'estar desconnectades del corrent i cal assegurar-se que no es poden posar en marxa accidentalment.

    Cal fer un ús correcte dels equips de protecció individual (EPI) que es detallen a continuació:

    • Ulleres de protecció (en l'ús de la mola, fresadors, trepant...)
    • Guants de protecció tèrmica (en l'ús de forns i panificadores)
    • Guants de protecció mecànica, contra talls i atrapaments (en l'ús de la radial, mola,..)
    • Mascareta de pols, en cas d'ambients polsosos
    • Bates
    • Pantalons llargs
    • Sabates tancades

    És necessari portar un registre de lliurament d'EPI, en què quedin explícites la data d'entrega dels EPI i la signatura de l'usuari i hi consti un lloc determinat per a l'emmagatzematge adequat dels equips de protecció. També cal verificar que es netegen i se'n comprova el bon funcionament, si és possible amb anterioritat i, en tot cas, després de cada utilització, i que es reparen o substitueixen els equips defectuosos abans d'un nou ús.

    En el cas de manipulació de productes químics o biològics, cal utilitzar els EPI que especifica la fitxa de seguretat de cada producte.

    Cal seguir les instruccions de la fitxa de l'equip i els pictogrames de seguretat de cadascun d'ells per determinar l'ús específic dels EPI adequats.

    Gestió d'accessos

    La Universitat té un sistema de gestió d'accessos centralitzat, en què el personal laboral disposa d'una targeta identificativa personalitzada (targeta Smart Campus) que, segons diferents requeriments, permet o no l'accés als diferents espais de la Universitat.

    El personal que disposa de la targeta es compromet a fer-ne un bon ús, segons la Normativa de servei i ús de les targetes del sistema de gestió d’accessos de la UVic-UCC.

    Per accedir als laboratoris cal haver fet la formació «U360: gestió dels espais» per conèixer tota la informació necessària per utilitzar adequadament els espais.

    Per aclarir qualsevol dubte o informació, cal fer una consulta a la secretaria de centre corresponent o a l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals a través del formulari de contacte del campus virtual.

    Bones pràctiques

    En l'àmbit de la sostenibilitat, s'han de tenir en compte les consideracions següents:

    • Cal fer un consum racional d'aigua i llum.
    • Cal fer ús d'ampolles reutilitzables per al consum d'aigua. Es poden reomplir a les aixetes amb filtre de carbó actiu als espais UCoworking office.
    • Cal apagar els llums sempre que s'estigui fora més de 5 minuts, en cas que no sigui un espai amb detectors de presència.
    • Cal apagar els equips electrònics (ordinador, pantalla de projecció, etc.) abans de sortir de l'espai.
    • Cal ventilar preferentment en franges horàries de calor o fred moderats.
    • Cal tancar les finestres abans de sortir de l'espai.
    • Cal dipositar cada residu al contenidor corresponent.

     

    Estudiants
    lesiónincendiosevacu alumnconfinament
    Personal docent durant l'activitat acadèmica
    lesiónincendiosevacu profconfinament

     

    La majoria de les instal·lacions de la Universitat són accessibles i compleixen les normatives d'accessibilitat.

    Totes les obres de nova construcció es basen en el Manual d'estil d'Infraestructures de la UVic-UCC, elaborat per l'Àrea d'Infraestructures i Serveis Generals que, en altres punts, marca les pautes i els criteris que cal seguir per complir la normativa d'accessibilitat i, per tant, n'assegura l'aplicació.


    Compartir