Vés al contingut
Preclínica Odontològica

Laboratori de Preclínica Odontològica (En construcció)

Es tracta d'un espai que permet portar a terme la pràctica odontològica de forma simulada amb una altra aproximació a la realitat. Integra un lloc de treball per a cada estudiant que compta amb la tecnologia més avançada, tant de la vessant odontològica com també per fer de l'experiència una oportunitat per a l'aprenentatge. Té eines de projecció i gravació que permeten recuperar les situacions d'aprenentatge i treballar els casos de forma col·laborativa. És un espai per al treball de les diferents tècniques i tractaments odontològics a partir de fantomes amb l'objectiu que posteriorment es pugui fer el pas a la pràctica clínica en pacients reals. En aquest espai també es té accés a altres eines tecnològiques utilitzades en el marc de les assignatures o al laboratori de tecnologia, ja sigui la zona ''molla'' o a la de les estacions de treball individuals, a través de les quals l'estudiant també pot aproximar-se a les diferents tipologies de materials i tècniques odontològiques. 


Espai

M007


Localització

Edifici Can Baumann, planta baixa
Ctra. de Roda, 70
08500 Vic


Capacitat

30


Accés

Amb targeta


Equipament

eines de projecció i gravació que permeten recuperar les situacions d'aprenentatge i treballar els casos de forma col·laborativa.


Accessibilitat

L'edifici és accessible.

    Mesures de seguretat generals
    • Cal respectar l'espai, l'àrea de treball i l'equipament de l'aula.
    • Cal mantenir una bona actitud dins de l'aula. No s'ha de jugar, córrer, cridar, etc.
    • Cal mantenir les zones netes i endreçades.
    • No es pot menjar ni beure a les aules.
    • No es poden guardar aliments o begudes als armaris.
    • Equipament i instal·lacions:
      • Cal fer ús de l'equipament tenint en compte la fitxa tècnica de funcionament.
      • Cal apagar tots els equips informàtics en sortir de les aules.
      • Instal·lació de llum: cal racionalitzar-ne al màxim el consum.
    • Cal respectar i complir les obligacions indicades en les senyalitzacions de les instal·lacions de la Universitat.
    • Cal comunicar qualsevol incidència que es detecti o que es trobi a les instal·lacions a través d'UVic Respon.
    • Cal fer ús de les escales. No es poden emprar cadires, taules o altres elements de mobiliari per enfilar-se.
    Mesures de seguretat en l'ús d'ordinadors portàtils i ordinadors de sobretaula
    • Cal ajustar la mida i resolució de la pantalla de l'ordinador en funció de la distància de visió.
    • Cal adequar l'alçada de la cadira al tipus de treball.
    • Cal mantenir l'esquena recta i recolzada al respatller de la cadira.
    • Actualment també es recomana que el tronc estigui cap enrere, a uns 110 o 120º.
    • S'han d'evitar els girs i inclinacions frontals o laterals del tronc.
    • Cal anivellar la taula a l'alçada dels colzes.
    • Davant del teclat de l'ordinador, s'ha de deixar un espai suficient perquè les mans puguin reposar sobre la taula.
    • Cal mantenir una distància de lectura superior a 400 mm.
    • No s'haurien d'utilitzar els equips portàtils com a sistema habitual de treball.
    • Cal controlar dels reflexos que pot generar la llum en entrar per la finestra, mitjançant cortines.

     

    Postura de l'ordinador

    En l'àmbit de la sostenibilitat, s'han de tenir en compte les consideracions següents:

    • Cal fer un consum racional d'aigua i llum.
    • Cal fer ús d'ampolles reutilitzables per al consum d'aigua. Es poden reomplir a les aixetes amb filtre de carbó actiu als espais UCoworking office.
    • Cal apagar els llums sempre que s'estigui fora més de 5 minuts, en cas que no sigui un espai amb detectors de presència.
    • Cal apagar els equips electrònics (ordinador, pantalla de projecció, etc.) abans de sortir de l'espai.
    • Cal ventilar preferentment en franges horàries de calor o fred moderats.
    • Cal tancar les finestres abans de sortir de l'espai.
    • Cal dipositar cada residu al contenidor corresponent.
    Estudiants
    lesiónincendiosevacu alumnconfinament
    Personal docent durant l'activitat acadèmica
    lesiónincendiosevacu profconfinament

    La majoria de les instal·lacions de la Universitat són accessibles i compleixen les normatives d'accessibilitat.

    Totes les obres de nova construcció es basen en el Manual d'estil d'Infraestructures de la UVic-UCC, elaborat per l'Àrea d'Infraestructures i Serveis Generals que, en altres punts, marca les pautes i els criteris que cal seguir per complir la normativa d'accessibilitat i, per tant, n'assegura l'aplicació.


    Compartir