Vés al contingut
Psicologia
Psicologia
Psicologia
Psicologia

Laboratori de Psicologia - T011

Instal·lacions preparades per potenciar la pràctica reflexiva a través de la simulació, l'observació i l'experimentació. Ofereixen un alt grau de versatilitat que permet crear espasis i situacions pròpies de la professió a través d'una metodologia eminentment pràctica, amb l'objectiu d'apropar la pràctica professional als continguts acadèmics. Les estratègies pedagògiques emprades serveixen per substituir i ampliar les experiències reals amb experiències guiades que evoquen o repliquen els aspectes substancials del món professional. També tenen dispositius tecnològics dirigits tant a aplicacions de realitat virtual i realitat augmentada, com instruments que permeten prendre mesures fisiològiques objectives.


Espai

T011


Localització

Edifici Torre dels Frares, planta baixa
C/ de la Laura, 13
08500 Vic


Graus que s'hi imparteixen

Psicologia


Capacitat

20


Accés

Amb targeta


Equipament

Tècnic i tecnològic (vegeu les fitxes d'equipament)


Accessibilitat

L'edifici és accessible.

T012
    Mesures de seguretat generals

    Cal respectar l'espai, l'àrea de treball i l'equipament del Laboratori de Psicologia.

    • Cal mantenir una bona actitud dins del Laboratori de Psicologia. No s'ha de jugar, córrer, cridar, etc.
    • No es poden fer activitats no autoritzades pels responsables de la pràctica.
    • Cal fer un ús adequat del mobiliari del Laboratori de Psicologia.
    • Cal mantenir sempre l'àrea neta i endreçada:
      • Sense llibres, abrics o bosses.
      • En finalitzar la feina.
    • Els materials i els aparells s'han de deixar sempre nets i en perfecte estat d'utilització i emmagatzemar-los als armaris adients.
    • Cal emmagatzemar el material i els productes de manera adequada. Cal col·locar els materials més pesats en les zones més accessibles i mantenir la uniformitat en l'apilament, de manera que en quedi garantida l'estabilitat.

    Cal considerar les pautes següents per garantir un bon ús i funcionament dels equipaments i instal·lacions de què es disposa als laboratoris de Psicologia.

    • S'ha de disposar de la informació adequada sobre els equips per treballar de manera segura (fitxes tècniques de proveïdors i fitxes dels equipaments de la UVic).
    • No s'ha d'utilitzar mai un equip o aparell sense conèixer perfectament el seu funcionament. Davant de qualsevol dubte o problema en la seva utilització, cal consultar el professor responsable de la pràctica o la persona responsable dels espais.
    • S'han d'utilitzar els equips de treball i estris en perfecte estat, sense defectes en les proteccions.
    • No es poden manipular mai els equips amb les mans humides o si s'han vessat líquids.
    • No s'han de connectar mai els equips a la xarxa elèctrica si tenen cables o connexions en mal estat. Per desconnectar un equip no es poden estirar mai directament els cables.
    • Cal fer atenció a la senyalització d'advertència i d'obligació dels EPI de què disposa l'equip.
    • En finalitzar les activitats cal assegurar-se que els equips, instal·lacions d'aigua, electricitat i especialment de gas estan desconnectats.
    • No es poden sobrecarregar les línies elèctriques amb la utilització de preses múltiples de corrent.
    • Les màquines que provoquin vibracions han d'estar perfectament anivellades per evitar-ne el desplaçament i possibles cops, tant a persones com a objectes.
    • Abans d'efectuar operacions de neteja als equips, han d'estar desconnectats del corrent. Cal assegurar-se que no poden posar-se en marxa accidentalment.
    • No es poden connectar a la xarxa elèctrica cables o connexions en mal estat.
    Mesures de seguretat per evitar caigudes al mateix nivell
    • Cal establir sistemes d'ordre i neteja, sense deixar elements en zones de pas.
    • Cablejat: cal formar canaletes o bé reunir tots els cables perquè no hi hagi cables dispersos que puguin ocasionar caigudes.
    Mesures de seguretat en l'ús d'ordinadors portàtils i ordinadors de sobretaula
    • Cal ajustar la mida i resolució de la pantalla de l'ordinador en funció de la distància de visió.
    • Cal adequar l'alçada de la cadira al tipus de treball.
    • Cal mantenir l'esquena recta i recolzada al respatller de la cadira.
    • Actualment també es recomana que el tronc estigui cap enrere, a uns 110 o 120º.
    • S'han d'evitar els girs i inclinacions frontals o laterals del tronc.
    • Cal anivellar la taula a l'alçada dels colzes.
    • Davant del teclat de l'ordinador, s'ha de deixar un espai suficient perquè les mans puguin reposar sobre la taula.
    • Cal mantenir una distància de lectura superior a 400 mm.
    • No s'haurien d'utilitzar els equips portàtils com a sistema habitual de treball.
    • Cal controlar dels reflexos que pot generar la llum en entrar per la finestra, mitjançant cortines.

     

    Postura de l'ordinador

     

    En l'àmbit de la sostenibilitat, s'han de tenir en compte les consideracions següents:

    • Cal fer un consum racional d'aigua i llum.
    • Cal fer ús d'ampolles reutilitzables per al consum d'aigua. Es poden reomplir a les aixetes amb filtre de carbó actiu als espais UCoworking office.
    • Cal apagar els llums sempre que s'estigui fora més de 5 minuts, en cas que no sigui un espai amb detectors de presència.
    • Cal apagar els equips electrònics (ordinador, pantalla de projecció, etc.) abans de sortir de l'espai.
    • Cal ventilar preferentment en franges horàries de calor o fred moderats.
    • Cal tancar les finestres abans de sortir de l'espai.
    • Cal dipositar cada residu al contenidor corresponent.
    Estudiants
    lesiónincendiosevacu alumnconfinament
    Personal docent durant l'activitat acadèmica
    lesiónincendiosevacu profconfinament

     

    La majoria de les instal·lacions de la Universitat són accessibles i compleixen les normatives d'accessibilitat.

    Totes les obres de nova construcció es basen en el Manual d'estil d'Infraestructures de la UVic-UCC, elaborat per l'Àrea d'Infraestructures i Serveis Generals que, en altres punts, marca les pautes i els criteris que cal seguir per complir la normativa d'accessibilitat i, per tant, n'assegura l'aplicació.


    Compartir