Laboratori de Psicologia - T011
Instal·lacions preparades per potenciar la pràctica reflexiva a través de la simulació, l'observació i l'experimentació. Ofereixen un alt grau de versatilitat que permet crear espasis i situacions pròpies de la professió a través d'una metodologia eminentment pràctica, amb l'objectiu d'apropar la pràctica professional als continguts acadèmics. Les estratègies pedagògiques emprades serveixen per substituir i ampliar les experiències reals amb experiències guiades que evoquen o repliquen els aspectes substancials del món professional. També tenen dispositius tecnològics dirigits tant a aplicacions de realitat virtual i realitat augmentada, com instruments que permeten prendre mesures fisiològiques objectives.
Espai
T011
Localització
Edifici Torre dels Frares, planta baixa
C/ de la Laura, 13
08500 Vic
Graus que s'hi imparteixen
Capacitat
20
Accés
Amb targeta
Equipament
Tècnic i tecnològic (vegeu les fitxes d'equipament)
Accessibilitat
L'edifici és accessible.
Fitxes d'equipament
Mesures de seguretat i ús
- Mesures de seguretat generals
Cal respectar l'espai, l'àrea de treball i l'equipament del Laboratori de Psicologia.
- Cal mantenir una bona actitud dins del Laboratori de Psicologia. No s'ha de jugar, córrer, cridar, etc.
- No es poden fer activitats no autoritzades pels responsables de la pràctica.
- Cal fer un ús adequat del mobiliari del Laboratori de Psicologia.
- Cal mantenir sempre l'àrea neta i endreçada:
- Sense llibres, abrics o bosses.
- En finalitzar la feina.
- Els materials i els aparells s'han de deixar sempre nets i en perfecte estat d'utilització i emmagatzemar-los als armaris adients.
- Cal emmagatzemar el material i els productes de manera adequada. Cal col·locar els materials més pesats en les zones més accessibles i mantenir la uniformitat en l'apilament, de manera que en quedi garantida l'estabilitat.
Cal considerar les pautes següents per garantir un bon ús i funcionament dels equipaments i instal·lacions de què es disposa als laboratoris de Psicologia.
- S'ha de disposar de la informació adequada sobre els equips per treballar de manera segura (fitxes tècniques de proveïdors i fitxes dels equipaments de la UVic).
- No s'ha d'utilitzar mai un equip o aparell sense conèixer perfectament el seu funcionament. Davant de qualsevol dubte o problema en la seva utilització, cal consultar el professor responsable de la pràctica o la persona responsable dels espais.
- S'han d'utilitzar els equips de treball i estris en perfecte estat, sense defectes en les proteccions.
- No es poden manipular mai els equips amb les mans humides o si s'han vessat líquids.
- No s'han de connectar mai els equips a la xarxa elèctrica si tenen cables o connexions en mal estat. Per desconnectar un equip no es poden estirar mai directament els cables.
- Cal fer atenció a la senyalització d'advertència i d'obligació dels EPI de què disposa l'equip.
- En finalitzar les activitats cal assegurar-se que els equips, instal·lacions d'aigua, electricitat i especialment de gas estan desconnectats.
- No es poden sobrecarregar les línies elèctriques amb la utilització de preses múltiples de corrent.
- Les màquines que provoquin vibracions han d'estar perfectament anivellades per evitar-ne el desplaçament i possibles cops, tant a persones com a objectes.
- Abans d'efectuar operacions de neteja als equips, han d'estar desconnectats del corrent. Cal assegurar-se que no poden posar-se en marxa accidentalment.
- No es poden connectar a la xarxa elèctrica cables o connexions en mal estat.
- Mesures de seguretat per evitar caigudes al mateix nivell
- Cal establir sistemes d'ordre i neteja, sense deixar elements en zones de pas.
- Cablejat: cal formar canaletes o bé reunir tots els cables perquè no hi hagi cables dispersos que puguin ocasionar caigudes.
- Mesures de seguretat en l'ús d'ordinadors portàtils i ordinadors de sobretaula
- Cal ajustar la mida i resolució de la pantalla de l'ordinador en funció de la distància de visió.
- Cal adequar l'alçada de la cadira al tipus de treball.
- Cal mantenir l'esquena recta i recolzada al respatller de la cadira.
- Actualment també es recomana que el tronc estigui cap enrere, a uns 110 o 120º.
- S'han d'evitar els girs i inclinacions frontals o laterals del tronc.
- Cal anivellar la taula a l'alçada dels colzes.
- Davant del teclat de l'ordinador, s'ha de deixar un espai suficient perquè les mans puguin reposar sobre la taula.
- Cal mantenir una distància de lectura superior a 400 mm.
- No s'haurien d'utilitzar els equips portàtils com a sistema habitual de treball.
- Cal controlar dels reflexos que pot generar la llum en entrar per la finestra, mitjançant cortines.
Ecocampus
En l'àmbit de la sostenibilitat, s'han de tenir en compte les consideracions següents:
- Cal fer un consum racional d'aigua i llum.
- Cal fer ús d'ampolles reutilitzables per al consum d'aigua. Es poden reomplir a les aixetes amb filtre de carbó actiu als espais UCoworking office.
- Cal apagar els llums sempre que s'estigui fora més de 5 minuts, en cas que no sigui un espai amb detectors de presència.
- Cal apagar els equips electrònics (ordinador, pantalla de projecció, etc.) abans de sortir de l'espai.
- Cal ventilar preferentment en franges horàries de calor o fred moderats.
- Cal tancar les finestres abans de sortir de l'espai.
- Cal dipositar cada residu al contenidor corresponent.
Emergències
- Estudiants
- Personal docent durant l'activitat acadèmica
Normatives
La majoria de les instal·lacions de la Universitat són accessibles i compleixen les normatives d'accessibilitat.
- Decret 135/1995, de desplegament de la Llei 20/1991, de promoció de l'accessibilitat i de supressió de les barreres arquitectòniques, i d'aprovació del Codi d'accessibilitat (derogada per la Llei 13/2014, de 30 d'octubre, d'accessibilitat)
- Codi tècnic de l'edificació (DB-SUA) d'àmbit estatal
- Reial decret 640/2021, de 27 de juliol, de creació de reconeixement i autorització d'universitats i centres universitaris i acreditació institucional de centres universitaris.
Totes les obres de nova construcció es basen en el Manual d'estil d'Infraestructures de la UVic-UCC, elaborat per l'Àrea d'Infraestructures i Serveis Generals que, en altres punts, marca les pautes i els criteris que cal seguir per complir la normativa d'accessibilitat i, per tant, n'assegura l'aplicació.